План конспект урока английского языка в 5-м класс�
Успенский район с.Успенское
Муниципальное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа № 2
села Успенского муниципального образования Успенский район
Фестиваль мультимедийных уроков
План – конспект урока английского языка в 5-м классе по теме « Настоящее длительное время глагола в английском языке»
Автор: Воронова Т. В., учитель английского
языка МОУСОШ № 2
План урока по английскому языку в 5-м классе по теме « Настоящее длительное время»
Цели и задачи урока
Обучающая: формирование грамматических навыков говорения с использованием настоящего длительного времени, развитие речевых умений, совершенствование навыков говорения и аудирования. Развивающая: развитие способности осуществлять продуктивние речевые действия, развитие коммуникабельности и кругозора учащихся. Воспитывающая: воспитание самодисциплины, самоорганизации, развитие внимания.
Ход урока
1 Оргмомент. Объяснение целей и задач урока.
2 Совершенствование навыков аудирования и письма.
На интерактивной доске появляется слайд №1. Ученики знакомятся с вопросами, ответы на которые им предстоит услышать. Во время повторного прослушивания один из учащихся заполняет таблицу на интерактивной доске. Текст звучащей аудиозаписи:
One
Man: Hello. Are you the girl in the picture?
Girl: Yes. My name’s Anna.
Man: And how do you spell your name?
Girl: A-N-N-A.
^ Two
Man: And how old are you, Anna?
Girl: I’m ten.
Man: Ten?
Girl: Yes.
Three
Man: Is this your brother in the picture with you?
Girl: Yes, it is.
Man: What’s his name?
Girl: ^ His name’s Bill.
Man: How do you spell that?
Girl: B-I-L-L.
Four
Man: Has he got lost of friends?
Girl: Yes. He’s got five friends.
Man: Five friends?
Girl: Yes. That’s right.
Five
Man: Is this your cat in the picture?
Girl: Yes. She’s really dirty!
Man: What’s her name?
Girl: ^ Her name’s Apple.
Man: That’s a nice name! How do you spell it?
Girl: A-P-P-L-E.
Six
Man: How old is apple?
Girl: She’s fourteen.
Man: Sorry?
Girl: Fourteen. She’s very old.
Seven
Man: Have you got a dog?
Girl: Yes. ^ I’ve got three dogs.
Man: Three dogs!
Girl: Yes. And my favorite is Rex.
Слайд №1
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_m286a96ff.jpg)
3 Совершенствование навыков аудирования.
Под текст аудиозаписи учащиеся проводят линии на интерактивной доске, соединяя имя ребенка с его описанием На доске слайд № 2
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_46141cbd.jpg)
Текст аудиозаписи: One
Man: Hello, Pat. What are you doing?
Girl: Hello, I am looking at an old photo whit my friends.
Man: Can I see it?
Girl: OK.
Man: Are you in the photo?
Girl : Yes, look. I am sitting on a chair and I am reading.
Man: Oh? Yes. You have got curly brown hair.
Two
Man : Are you in the picture. Sally?
Girl : Yes, in the picture. I have got short red hair.
Man : Oh, yes. I can see you now. Sally. In the picture, you are reading too.
Three
Girl : My name is Kim. I am sitting on the bed in the picture. I have got long black hair.
Man: Yes. There you are. Kim. I see you now
Four
Boy: Can you find me? My names Paul. I’m the boy with short black hair and blue eyes.
Man: Is that you sitting next to him, Paul?
Boy: Yes, that’s me
Five
Man: I don’t know the boy near the door. He’s got brown hair and he’s playing a game.
Boy: That’s me , Harry. In the picture I’m short.
Man: Oh, yes. I can see it’s you now, Harry.
Six
Man: There’s a very tall boy in the picture. Is that you, Max?
Boy: Yes. I have got fair hair in the picture. I am standing next to my best friend. He has not here today.
Man: Thanks, Max.
В следующем задании совершенствуются навыки учащихся в аудировании и грамматические навыки. Во время повторного прослушивания видеозаписи один из учащихся проводит линии на доске, демонстрируя понимание текста.
Слайд №3
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_1201308f.jpg)
Текст аудиозаписи к слайду №3
One
Girl: There is a girl wearing a red T-shirt over there.
Boy: Where?
Girl: There, next to the caf. Look, she has catching a boll.
Boy: Yes, that is Judy.
Two
Girl: There is a beautiful girl sitting at that table.
Boy: A girl? Where is she?
Girl: Over there. She is eating chocolate cake.
Boy: Oh, yes. That is Sarah.
Three
Girl: There is a man sitting opposite Sarah.
Boy: Yes, that is Jack. He is very sad.
Girl: Why is he sad?
Boy: He can`t find his dog.
Four
Girl: Look at that thin boy.
Boy: That`s Paul.
Girl: He`s very happy!
Boy: Yes. He`s playing with Judy.
Five
Girl: There`s an old man under the tree.
Boy: Where? Oh, yes. That`s Jim.
Girl: He is wearing a blue sweater.
Boy: Yes. And he is sleeping.
Six
Girl: Look at that boy! His clothes are dirty.
Boy: Which boy? Is he under the tree?
Girl: No. He is near the lake.
Boy: Oh, yes. That is Toby. He is usually got dirty clothes.
4. Совершенствование грамматических навыков.
На доске слайд №4
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_6e4e743c.png)
Учащиеся повторяют глагольное время и потом выполняют серию упражнений. Вызванный ученик выполняет задание у доски, учащиеся работают самостоятельно в тетрадях.
Слайд №5
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_m1d00911.png)
Слайд №6
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_m21746183.png)
Слайд №7
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_m75981023.png)
Слайд № 8
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_18a6fbca.png)
Слайд №9
Задание повышенной трудности, предлагается для дифференцированной работы.
![](http://rudocs.exdat.com/pars_docs/tw_refs/165/164301/164301_html_m8afc5e3.png)
5. Объяснение домашнего задания: составить рассказ о том, чем занимается моя семья в семь часов вечера. Начать его так: It is 7 o`clock p.m…
6. Подведение итогов урока.
|
|