Воскресенье, 07.07.2024, 04:57

Приветствую Вас Гость | RSS
Мой сайт
ГлавнаяРегистрацияВход
Меню сайта

Мини-чат

Статистика

Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » 2013 » Апрель » 9 » План-конспект открытого урока английского языка
02:24
 

План-конспект открытого урока английского языка

ПЛАН-КОНСПЕКТ

Открытого урока английского языка в 9«В» классе

ГБОУ СОШ№985 г.Москва

учителя английского языка

Рождественской Татьяны Васильевны

Тема: Связь и общение. Преимущества и недостатки мобильных

телефонов.

Цель: Обучение коммуникативному общению на уроке путем активизации

лексики по теме: «Communications. Mobile Phones» и грамматики

“Conditional Moods”

Задачи: 1) Повторить типы условных предложений;

закрепить лексику по теме: «Communication. Mobile Fever»;

2) Развивать речевые навыки и умения на основе диалогических и

монологических высказываний, чтения, развивать грамматические

навыки; развивать фонетический слух.

3)Прививать интерес к изучению английского языка и учить

использованию в устной речи аутентичных грамматических

структур.


Тип урока: Комбинированный урок.


Форма урока: Урок повторения и обобщения знаний.


Оборудование: Компьютер, интерактивная доска, аудиозапись, CD-ROM “Grammar

Practice for Pre-Intermediate Students”

Ход урока

I. Организационный момент и речевая зарядка

a).Т: Good morning. How are you today?

Well, I’m glad to see you. What day is it today?

P. Today is…..It’s the middle of autumn. It’s October, an autumn month.

There is a holiday in England and the USA, it’s Halloween.

T. I hope you are ready today with the tongue - twister. Today we revise the sounds [e, i, o,

э] Repeat the sounds, please. (аудиозапись и слайд)

(Slide1, на экране)

Betty Botta bought some butter

But she said the butter’s bitter

But a bit of better butter

Will make my batter better

And she bought a bit of butter

Better than the bitter butter

And that made her batter better

So it was better Betty Botta

Bought a bit of better butter


b).Cooбщение темы и цели урока.

Today we continue speaking about communication and mobile phones.

You will learn to use more new words on the topic, train the grammar structure of

Conditional mood and discuss advantages and disadvantages of mobiles.

II. Презентация темы.

a) Answer the questions:

T. Have you got a mobile phone?

Why or why not?

If not would you like to have one?

Примерные ответы:

P1 Yes, I’ve got. I have had it for 2 years. I think it’s very comfortable, you can speak to

your friends any time.

P2 No, I haven’t got it because I have lost mine. I’d like to get a new mobile on my birthday.

b) T. Let’s revise what Conditional we need to speak about something that may happen in the

future.

Ученики сравнивают 2 типа условных предложений, пользуясь подсказкой на экране:

P.- We usually use …………….

Slide 2. First Conditional / Second Conditional





III. Контроль понимания условных предложений.

2 ученика выполняют упражнения – условные предложения 1 и 2 типа.

Используется интерактивная доска,

T. Let’s do some exercises on Conditionals:

сд-ром “Grammar Practice” с тренировочными упражнениями №90

IV. Литературная пауза. Релаксация:

T. Let’s have a 2 minute break. Listen to the story and enjoy it.

(аудиозапись короткого лёгкого рассказа, понятного всем учащимся)


V. Подготовка к ролевой игре. Работа с учебником.

T. Now we should discuss some problems. Do you think mobile phones are useful?

Open Students’ Book at page74, please. Let’s remind the information

Ученики просматривают текст в учебнике, вспоминают содержание текста,

прочитанного на предыдущем уроке.

Look at the blackboard and see again the information about mobiles that we worked out

at the last lesson.

(на экране слайды презентации “Mobile phones. For and against” Ученики читают

информацию)

VI. Контроль понимания текста. Самостоятельная работа с информацией.

T. Your next step will be to make a list of the good and bad things.

Slide .



T. Read your variants, please. Ученик читает свой вариант ответа..

Let's see what you have chosen. Slide “For and against”

P1 (читает колонку”For’)

P2 (читает колонку”Against)

VIII. Подготовка к говорению. Советы, стратегии говорения.

T. Do you remember speaking strategies? Read them and get ready for speaking.

Slide “Speaking Strategies”: (Ученик читает пункты слайда.)



IX. Ролевая игра. Задание дано на слайде. Acting.

T. Now read the task on the slide. Work in pairs. You’ll have 5 minutes to get ready for

your dialogue.

Slide:



X. Проигрывание ситуации. Acting. (1 пара инсценирует свой диалог).

Примерный диалог.

You: Look. They have a lot of mobiles here. Let’s buy one.

M: I don’t think it’s a good idea. They can be very expensive and mobiles are dangerous:

radiation from mobiles causes a cancer.

You: Oh, Mum, You can’t think so. They are not so dangerous. We can interact each other

very easily.

M: Well, I understand that you may use a mobile when you need help but…

You: If you buy a mobile for me you’ll be less worried about me, and soon it will be my

birthday.

M: OK, I’ll buy it if you promise…

You: Of course, thank you, Mum. Let’s choose this one.

XI. Рефлексия урока, его итоги и оценки за урок.

Let’s see what interesting things we’ve done.

Ученики (примерные ответы): We have revised Conditionals, learnt some facts about

mobiles, learnt to make dialogues acted them.

- Thank you very much. You have done everything well. Your marks are……

Задание на дом: Your homework: a)Ex.1p.54 (L.P.)

b)Get ready with your class dialogues.

Просмотров: 4913 | Добавил: untret | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Поиск

Календарь
«  Апрель 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz


  • Copyright MyCorp © 2024Бесплатный конструктор сайтов - uCoz