Воскресенье, 07.07.2024, 06:54

Приветствую Вас Гость | RSS
Мой сайт
ГлавнаяРегистрацияВход
Меню сайта

Мини-чат

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Главная » 2013 » Июль » 5 » Методическая разработка по английскому языку по
20:49
 

Методическая разработка по английскому языку по

Опубликовано 07.02.2012 - 16:05 - Подорова Мария Александровна

Предложены мои методические разработки уроков по английскому языку

Скачать:

Предварительный просмотр:

Предмет: английский язык

Тип учебного занятия (в рамках системно-деятельностного подхода): урок рефлексии

Тема урока: “A True Friend” (Настоящий друг)

Цели учителя:

Практическая цель: организовать деятельность детей по совершенствованию лексико-грамматических навыков употребления имен прилагательных при описании качеств людей и использовании модальных глаголов should, must при работе с текстом.

Метопредметная цель: способствовать совершенствованию умения целеполагания, умения работать с текстом, поиска информации, анализировать и синтезировать учебный материал.

Развивающая цель: способствовать развитию мышления,

Воспитательная цель: создать условия для работы учащихся в группах для воспитания чувства взаимоподдержки и сотрудничества.

Цели учащихся:

1. учиться анализировать текст, искать нужную информацию и составлять новый текст.

2. актуализировать знания и навыки употребления модальных глаголов should, must, описательных прилагательных при описании личностных качеств.

Техническое оснащение и раздаточный материал: компьютер, проектор, карточки с заданиями.

Ход учебного занятия:

1. Вводно-мотивационный этап

2. Актуализация затруднений.

3. Выявление причины затруднения.

4. Построение проекта выхода из затруднения.

5. Реализация проекта.

6. Защита проекта.

7. Подведение итогов

Цель этапа

Этап

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Мотивация учащихся на постановку темы и цели

1.Вводно-мотивационный этап

Рефлексия

Hello, boys and girls. Sit down, please. I am glad to see you. My name is…

How are you? I’d like to make friends with you at this lesson.

Let’s be friends!

Look at these famous proverbs. What word is missed?

Try to guess what we will speak about today. What kind of friends?

Evaluate yourself, your knowledge at the beginning of the lesson, please

0 1 2 3

Mark “0”- if you can’t say anything about true friends in English.

Mark “1”- if you can say some words about friends,

“2” - if you can describe good friends confidently in English.

“3” – you can describe good/bad friends’ qualities and what a true friend should do in English,

Hello, teacher.

учащиеся распределены по группам

СЛАЙД: Пословицы

(Приложение)

About friends.

A true friend.

(СЛАЙД С ТЕМОЙ)

A TRUE FRIEND

Самооценивание

Подготовка учащихся к самосто-ятельному выполнению пробно-го учебно-го дейст-вия

Помочь учащимся определить проблему и причину затруднения

Обдумывание будущих учебных действий

Реализа-ция проекта и выполнение задания.

2.Актуализа-ция затруднений.

3. Выявление причины затруднения

4. Построение проекта выхода из затруднения.

Озвучивание заполненных в группах таблиц

5.Реализация проекта

Have you got many friends?

Have you got a true friend?

Do you think you are a true friend?

Is it difficult to be a true friend? Why?

Whom can we call a true friend?

What should we tell about a true friend? What is a true friend like?

Look at this girl. Is she happy? Why do you think so? Sarah tells about her true friend.

Now you will work in groups.

Your task is to read the text about Sarah’s friend and complete the table “”What must a person do to become true friend?”

1. A true friend is …

2. Usually we make friends …

3. A true friend should …

4. A true friend mustn’t …

5. I’d like we …

Besides try to remember, discuss and write your own, another words about a true friend.

Next task for each group is to create and write a portrait of a true friend using the word and phrases from all parts of the table.

HOW TO BECOME A TRUE FRIEND

“A true friend is / must be…”

“A true friend should …”

“A true friend mustn’t …”

Mind your grammar when you use model verbs should and must!!!!

Besides try to mention such phrases as:

Приложение

СЛАЙД:

We should say about:

- what a true friend is,

- what he should do and

- what he mustn’t do

She has a true friend.

СЛАЙД: “A True Friend” (Приложение)

Группам даны ЛГ таблицы для заполнения на основе текста

СЛАЙД: ФОТО ДЕВОЧКИ И ЕЕ РАССКАЗ О ЛУЧШЕЙ ПОДРУГЕ.)

Аналогичный текст дан каждой группе.

Instructions:

1) Read the text

2) Find word and phrases that say:

- what a true friend is like,

- where people usually make friends,

- what a true friend should do, - what a true friend mustn’t do,

- what true friends usually do together.

3) Complete the table

4) Write your own words and phrases about a true friend.

СЛАЙД С заполненной таблицей

(СЛАЙД: КАКИМ ДОЛЖЕН БЫТЬ ДРУГ)

In our opinion, …

We are sure that…

By the way, …

I think…

To our mind…

Представление проекта перед классом

6. Защита проекта.

Взаимооценивание

Which of you will be a reporter from your group?

The pupils of the other groups must listen attentively and evaluate the answers’ of the other two groups.

If the task is well done and you like it, choose and underline “perfect”.

If there are few mistakes – “good”.

If the group had made some mistakes – choose “not bad”

Представление проектов.

Взаимооценивание прослушанных проектов

Провести взаимооценку групп

Анализ поставленных и достигнутых целей

6. Взаимооценивание.

7. Подведение итогов

Рефлексия

Is it difficult to be a good and true friend?

Can you say: “I am a true friend”? Prove it.

Could you solve them?

Evaluate your knowledge again, please

0 1 2 3

Самооценивание

Вопросы, если останется время:

1. Are you a good friend? Why do you think so?

2. What qualities do you have as a good/ true friend?

3. What should you do as a true friend?

4. What mustn’t you do as a true friend?

Use the phrases:

We think …

We are sure that … (мы уверенны, что …)

We believe … (мы считаем …)

By the way (между прочим…)

Besides / also (кроме того / также) …

HOW TO BECOME A TRUE FRIEND?

“A true friend is

“A true friend should …”

“A true friend mustn’t …”

  1. _______________________________________________

________________________________________________

  1. ______________________________________________________________________________________________
  2. ______________________________________________________________________________________________
  3. ______________________________________________________________________________________________

Приложение 1

Books and … should be few but good."

" … in need is a friend indeed."
"A good … is my nearest relation."

… is one who dislikes the same people you dislike.

Tell me your …. , and I'll tell you who you are.

Books and friends should be few but good."

"A friend in need is a friend indeed."
"A good friend is my nearest relation."

A friend is one who dislikes the same people you dislike.

Tell me your friends, and I'll tell you who you arе

Instructions:

1) Read the text

2) Find word and phrases that say:

- what a true friend is like,

- where people usually make friends,

- what a true friend should do, - what a true friend mustn’t do,

- what true friends usually do together.

3) Complete the table

4) Write your own words and phrases about a true friend.

Приложение 2

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

A true friend is … Usually we make friends …________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

A TRUE FRIEND

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

A true friend mustn’t …

A true friend should …

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

I’d like we …


Предварительный просмотр:

Учитель: Подорова Мария Александровна

Класс: 6

Учебник: Деревянко, Н.Н. и др. Английский язык: Английский язык нового тысячелетия / New Millennium English [Текст]: учебник/ Н.Н. Деревянко. – Обнинск: Титул, 2010. – 160 с.

Тема урока: “How to be healthy” (раздел 8, урок 5)

Цель урока: дальнейшее совершенствование лексических и грамматических навыков (употребление модального глагола “should”); сопутствующая задача: обучение аудированию, составлению небольших письменных высказывний.

Языковой материал:

а) учебные микротексты,

б) материал для повторения: лексика по теме «Еда» (oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, fish, pears, honey, popcorn, cola, cheese, yogurt, hamburgers, nuts, sweets, salad, cabbage, carrots, hot dog, cakes, chocolate, bread, meat, fruit, vegetables). Общий вопрос с вспомогательным глаголом Do/ Did; повелительное наклонение глагола для выражения приказания или отрицательной просьбы.

Оснащение урока: компьютер, проектор, аудиозапись.

Ход урока:

1. Организация класса и проверка домашнего задания (7 мин.).

2. Экспозиция (2 мин.)

3.Активизация употребления языкового материала предыдущих уроков (6 мин.)

4. Работа с микротекстом (10 мин.)

а) заполнение таблицы,

б) аудирование микротекста,

5.Совершенствование грамматических структур на основе микротекста (12 мин.)

а) упражнение в построении вопросов (парная работа),

б) составление плаката «Как быть здоровым» (групповая работа)

6. Подведение итогов (2 мин.).

7. Домашнее задание (1 мин.).

Этап урока

Деятельность

учителя

Деятельность учащихся

Примечания

1. Оргмомент и

проверка

домашне-го задания

Hello, my dear

friends. How are you getting on?

First of all let`s check

your homework.

Hello, dear teacher.

Fine, thank you.

2. Экспозиция

Everyone knows that health is the most important treasure (сокровище) in our life. And what should we do to be healthy?

Give some suggestions, please.

Well done. Today we`ll check your suggestions.

I see one of your points is about our food. Once somebody says a proverb: “We are what we eat”.

What should we do to be healthy?

We should…

- do morning exercises,

- go to do sport,

- eat good fresh foods,

- go for a walk,

- go to bed in time,

- clean our teeth twice a day.

Заполне-ние

ассоциограммы

3.Активизация языкового материала предыдущих уроков

What do we eat every day?

Which is your favourite food? Make a list of six things.

You know that food may be healthy and unhealthy. Write the words on your list in two columns.

Now compare your answers with your partner using the structures:

(называют продукты)

oranges, eggs, crisps, apples, tomatoes, chicken, fish, pears, honey, popcorn, cola, cheese, yogurt, hamburgers, nuts, sweets, salad, cabbage, carrots, hot dog, cakes, chocolate, bread, meat.

My favourite foods are…

(ответы отдельных учащихся)

I think that … is healthy but my friend thinks that it`s unhealthy.

We both think that … is healthy.

на экране предлагаются картинки продук-тов, после их называ-ния под картинками появляются подписи

На экране таблица для заполнения

Дается логико-синтаксическая схема.

4. Работа с микротекстом

а) заполне-ние таблицы,

б) Проверка аудирова-нием микротекста

What food keeps us healthy? What does it do for our health?

You see a table with 4 columns:

1) Keep you healthy,

2) Give you energy,

3) Help you to grow and make you strong,

4) Empty foods.

Under the table there are some foods (bread, eggs, meat, nuts, sweets, fruit, crisps, vegetables). The table is filled partially (частично). Your task is to complete the table with these words.

Now listen and check your answers.

Open your text-book at p. 93 ex.2d. Read 5 statements and tick true ones (), false ones (x).

Now look at the list of your favourite foods again and say.

1) Is your favourite food healthy? Why?

2) Were you right?

3) Was your friend right?

It gives us vitamins, energy, help children to grow, be strong.

Заполняют таблицу.

Keep you healthy:

1) vegetables, 2) fruit.

Give you energy: 3) nuts,

4) bread,

Help you to grow: 5) eggs,

6) meat,

Empty food: 7) crisps,

8) sweets.

1) All foods are good for you.

2)Vitamins and minerals help you to keep healthy.

3) Fruit and vegetable are full of sugar and fat.

4) Sweets, crisps and cola keep you healthy.

5) You should eat a variety of foods to stay healthy and grow big and strong.

- My favourite food is (un) healthy because…

- I was right that…

- My friend was right that…

Таблица для заполне-ния на экране

5.Совершенствова-ние грамматических структур

а) упражне-ние в построе-нии вопросов (парная работа)

б) составле-ние плаката «Как быть здоровым»

At the beginning of the lesson you said some facts that help us to be healthy.

Do you always or from time to time follow them?

And your friend? Check how healthy he/she is.

Ask and write the answers.

В вопросы следует подставить вспомогательный глагол:

- для настоящего простого времени….? (do)

- для прошедшего простого времени…? (did)

Score your answers on p.139.

Divided into three groups. Imagine that you are doctors. Write the list of advice to your patients. The first group uses the verb “should”.

The second one - the verb “should not”.

The group number three uses “don`t + verb”.

You have 4 minutes and then one person of every group represents your advice.

(задают общие вопросы, подставляя do/does)

Do/ did you…?

1)…have breakfast yesterday?

2)… have breakfast every day?

3)… eat fresh fruit and vegetables once a day?

4)… eat cakes and sweets three times a day?

5) … drink cola many times a week?

6) … eat late yesterday evening?

7) …clean your teeth twice a day?

8) …do exercises yesterday?

9) …do some sport every week?

10) …play computer games for more than one hour a day?

11) …watch TV late at night?

12) …go to bed late?

(подсчитывают результаты теста).

Group № 1: You should walk every morning. …

Group № 2: You shouldn`t eat cakes three times a day. …

Group № 3: Don`t watch TV late at night. …

6. Подведе-ние итогов.

Did you know anything new at our lesson?

Did you change your attitude about your food? How?

7.Задание на дом

Paint a poster for yourself “How to be Healthy”


Предварительный просмотр:

Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com

THANK YOU FOR
YOUR ATTENTION
What do we eat every day?
What does this food do for our
healh
?
BREAD EGGS MEAT NUTS SWEETS FRUIT CRISPS VEGETABLES
Keep you Healthy: 1 …., 2 ……
Give you energy : cereals, 3 ….., pasta, 4. ….
Help you to grow and make you strong :

cheese, 5 …

6 …., fish

Empty food: 7 ……, cola, 8. ……





How to be healthy…
My favourite foods are…
I think that … is healthy but my friend thinks that it`s unhealthy.
We both think that … is healthy.
FOOD
healthy/ unhealthy
1) …
2) …
1)…
2) …
What do we eat?
Oranges fish chocolate
Eggs pears bread
Apples popcorn meat…
Tomatoes cheese
Chicken popcorn
Yogurt cabbage
Hot dog cake
Carrots hamburgers
Nuts cola …


Предварительный просмотр:

Разработка внеклассного мероприятия по предмету:

“Merry Christmas”

Класс – 10

Тема – Merry Christmas

Цель – познакомить с традициями празднования Рождества в странах изучаемого языка

Задачи: 1) способствовать развитию интереса к языку при помощи языкового материала;

2) развитие творческих способностей (актерского мастерства, сценическая речь);

3) актуализация лексического материала по теме «Праздники»;

4) развитие чувства взаимопомощи.

5) развитие командного духа

Языковой материал – рождественские песни, рождественские персонажи (Санта Клаус, эльфы), история праздника.

Ход мероприятия: 1) вступление (поем песню “Jingle Bells”)

2) история Рождества и викторина по услышанному материалу

3) демонстрация сценок по теме

4) конкурсы

5) конкурс на самый красивый стол и самое вкусное блюдо

6) подведение итогов вечера

7) завершающая песня

1) Ведущие учащийся и Мария Александровна:

V.:-Hello, dear friends! Today we have gathered together to celebrate Merry Christmas!

М.А. : - I am also glad to see you all today! This is a very nice holiday! Vova, tell us, please, when you hear “Merry Christmas”, what you think about.

V.: - Mmm… well… help me!(to the audience)

Audience: - Christmas tree, presents, socks on a fireplace, Christmas songs, deer, Santa Clause, his elves, sweets, parties.

M.A.: - I’ve heard Christmas songs. And what song is the most popular in your opinion?

Audience: - “Jingle Bells”

V.: Let’s remember it together! (включается фонограмма) все вместе поют.

Dashing through the snow,

In a one – horse open sleigh.

Down the hill we go,

Laughing all the way.

Bells on Bob – tail ring,

Making spirits bright,

What fun it is to ride and sing

A sleighing song tonight!

Jingle bells, jingle bells!

Jingle all the way! twice

Oh, what fun it is to ride

In a one – horse open sleigh!

M.A.: - Well done, guys! Before the beginni8ng of our celebration you have divided into three groups. Your task was to make arrangement on your Christmas tables, where your team is sitting. Besides you were to cook some traditional dishes. And our guests will judge what group is prepared better.

V.: - Let me introduce our judges – Valentina Fedorovna, Elena Vitalyevna, and Anna Vladimirovna. Let’s listen to them.

A.V.: - Hello, students! Merry Christmas! Hope you will enjoy this evening and we all will be entertained. I’d like to warn you that we will evaluate not only your preparations, knowledge about the holiday, but also your English. Try to avoid mistakes and help one another! Amuse yourselves!

2) V.: - Thank you, Anna Vladimirovna! And now Christina wants to tell us the history of Christmas. Be attentive because after it you will have to answer some questions.

Christina: I’d like to tell you about Christmas. This is one of the most important religious holidays, in English speaking countries it is celebrated on 25th of December, on Christmas Eve people lay presents under the Christmas tree, they also hang socks with the names of the family members on the fireplaces and put some small gifts in them . A week before the holiday people clean their houses, especially the windows. It is celebrated luxurious, in a catholic church it is celebrated three times a day: at midnight on Christmas Eve, in the dawn and at noon. People go outside and sing Christmas songs. For the holiday people cook plum oatmeal porridge, plum pudding, a goose or a turkey. They also bake a flat round oatcake, which symbolizes the Sun, and it is given to the guests with cheese. And now I’d like to ask you some questions.

1. What do usually people do before the holiday? – (they clean their houses a week before the holiday)

2. Where do people put Christmas presents? – (under the Christmas tree and in the socks)

3. How many times a day is it celebrated? – (3 times a day, midnight, dawn, noon)

4. How is it celebrated? – (luxurious)

5. What do people cook for it? – (plum oatmeal porridge, plum pudding, a goose, a turkey)

6. What dish symbolizes the Sun? – (a flat round oatcake)

7. What ingredient is added to the oatcake? – (cheese)

Во время викторины жюри оценивает работу групп, записывают и объявляют баллы.

3) M.A.: - Now we will see your sketches concerning the topic of our celebration. (заранее за 2 недели ученикам было дано задание подготовить и показать сценку по теме, желательно, чтобы героями были сказочные персонажи. Длительность 3-5 минут)

Audience shows their sketches, guests evaluate them.

4) пока жюри оценивает приготовленные блюда и украшение столов, для развлечения проводятся конкурсы.

V.: I see you are a little bit bored, it won’t do! Let’s have a fun! Santa Clause’s deer hurried for our celebration and lost their bells on the way! Let’s present them with the new bells, but you should do it with your eyes closed. One of you will try to hang the bell on the deer’s neck, and two people from each team will tell him/her in English where to hang it, but you should use only the words of direction “up, left” and so on.

(заранее на плакатах нарисовано 3 оленя)

M.A.: Mind your language! If you say in Russian, we won’t give your team any score. That team, which will be the first, will win the competition.

5) подведение итогов-жюри оценивают блюда и украшения, подсчитывают все баллы, набранные командами за все конкурсы. Так же говорят об ошибках в речи.

6) V.: - Thank you, my friends for this wonderful evening! We hope you have enjoyed it as much as we have. Merry Christmas!!!

(включается фонограмма с песней Джорджа Майкла “Last Christmas”, текст которой выучили заранее и все поют!)

LAST CHRISTMAS GEORGE MICHAEL

R. (2):

Last Christmas I gave you my heart 2. A crowded room, friends with tired eyes.

But the very next day you gave it away I’m hiding from you and your soul of ice.

This year to save me from tears My God, I thought you were someone to rely on

I’ll give it to someone special. Me? I guess I was a shoulder to cry on

1. Once bitten and twice shy. I keep my distance A face on a lover with a fire in his heart,

but you still catch my eye. A man undercover, but you tore me apart

Tell me, baby, do you recognize me? Now I’ve found a real love you’ll never

Well, it’s been a year, it doesn’t surprise me. Fool me again.

I wrapped it up and sent R:

With a note saying “I love you”, I meant it. …I’ll give it to someone special

Now I know what a fool I’ve been. …Who’ll give me something in return

But if you kissed me, now I know …Hold my heart and watch it burn

You’d fool me again. …I’ve got you here to stay

R: …I can love you for a day

…Gave you my heart.


Предварительный просмотр:

Конспект урока английского языка

Дата:

Класс: 2

Тема: Цвета

Тип урока: урок формирования навыков

Практическая цель: формирование лексических навыков при назывании цвета предмета и расспрашивании о цвете с использованием конструкции «Is it …?» и кратких ответов.

Сопутствующая задача: формирование произносительных навыков, навыков аудирования.

Воспитательная цель: поддерживать и развивать интерес к изучению иностранного языка, учить слушать собеседника, учить само- и взаимооценке, способствовать воспитанию эстетического вкуса.

Образовательная цель: способствовать расширению кругозора учащихся, приобщать их к иноязычной культуре.

Развивающая цель: способствовать развитию памяти, воображения, умения сравнивать (построение вопроса с глаголом-связкой).

Языковой материал: red, orange, yellow, green, blue, purple, black, white, brown, pink.

Оснащение: аудиозапись песни о цветах, карточки цветов, флажки, карточки-задания.

Ход урока:

1. Организационный момент. ( мин.)

2. Фонетическая разминка. ( мин.)

3. Обогащение речи учащихся новыми словами: ( мин.)

а) семантизация ЛЕ;

б) первичная автоматизация употребления ЛЕ;

в) разучивание песни;

4. Физминутка (песня) ( мин.)

5. Упражнение по формированию лексических навыков в говорении.

6. Упражнения на первичный контроль. ( мин.)

7. Подведение итогов (рефлексия). ( мин.)

Этапы

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1. Оргмомент

2. Фонетическая разминка

3. Обогащение речи учащихся новыми словами

а) семантизация ЛЕ;

б) первичная автоматизация употребления ЛЕ;

в) разучивание песни;

4. Физминутка

5. Упражнение по формированию лексических навыков в говорении

а) фронтальная работа

б) работа в парах.

6. Упражнения на первичный контроль

7. Подведение итогов (рефлексия).

Good morning, children. I`m glad to see you. My name is Maria Aleksandrovna. Sit down, please.

Какое у вас настроение перед работой? Выберете листочек со смайликом.

Listen to the story about Mr. Tongue.

Любимое место нашего язычка на потолочке, где он часто играет с разными звуками: [t]: tennis, a tiger; [d]: a dog, a drum.

Однажды язычок вышел во двор, где он услышал разные звуки: как рычала собака [r-r-r]: run, river, read; а гуси гоготали [g-g-g]: garden. Рядом два жука сердито переговаривались [d-d]: jump. И тут язычок услышал, как подул ветер [w-w-w], и хлопнула дверь его домика [p-b-p-b]. Язычок прокашлялся [k-k], проговорил [, ] и побежал домой.

(на доске картинки цветов, доска закрыта)

Let`s go to the garden. What can we see in the garden?

Oh, what a nice flowerbed (клумба)!

Do you know these flowers?

A rose, a tulip, a sunflower, a bluebell.

But the flowers are so strange. Why?

That`s right. The flowers must be colour.

What colour are roses? (какова цвета розы?)

Let`s paint our flowers!

The roses are red and white and pink.

It is red. It is white. It is pink.

What colour are tulips?

The tulip is orange. It is orange.

What colour is the cactus?

The cactus is green. It is green.

And the bluebell?

The bluebell is blue. It is blue.

The violet is purple.

The sunflower is yellow and black.

Brown

(замена на цветные картинки)

Please, take the colour flags.

I have some flags. And you?

Show me a blue flag.

Show me a purple flag (green, orange, pink…). Good? Take away cards.

Оцените себя (5, 4, 3). Кто поставил себе 5, 4? Молодцы.

So, we know colours and we can sing a song about them. Listen to the song.

Red and orange,

Blue and purple,

Yellow and green.

Let`s sing the colours. Let`s sing!

Boys and girls, stand up, please. Let`s sing and dance together.

Thank you.

Look, I have a hat. There are some flags in it. I have a flag. It is red.

I have another flag. What colour is it? Но вот проблема, как расспросить о цвете флажка?

Верно. Нам снова помогает любопытный глагол-связка, который перепрыгивает на первое место в предложении.

Ask me about my flags.

Now, take your colour cards. Ask each other.

Thank you, take away the cards.

Оцените свою работу в парах, поставьте отметку. Кто поставил себе 5, 4? Well done.

Take the cards with a task and crayons or You see some balloons. Make them coloured.

There are 9 balloons. Let`s count!

Каждый шарик обозначен цифрой. Let`s count!

For example: “The balloon number 1 is green.” (2 – pink, 3 – yellow, 4 – orange, 5 – brown, 6 – red, 7 – blue, 8 – black, 9 – white).

Поменяйтесь листочками с соседом. Check it.

Поставьте оценку соседу (нет ошибок – «5», 1-2 ошибки – «4», более 2-х – «3»).

Что было (не) интересно?

Вы довольны собой? Оцените свое настроение. (картинки - смайлики)

Good morning, teacher.

Выбирают смайлик радостный, уверенный, тревожный

Отработка произношения звуков и слов с этими звуками:

[t, d, r, g, d, p, b, k, , ]

fruit trees, flowers.

розы, тюльпан, подсолнух, кактус, колокольчик, фиалка (виола),

цветы бесцветные

Розы - красные, белые, розовые.

Тюльпаны - оранжевые, красные, белые.

Кактус – зеленый

Колокольчик – синий.

Фиалка – фиолетовая.

Подсолнух – желто-черный.

Отработка произношения названий цветов.

по заданию учителя показывают флажок соответствующего цвета.

Прослушивают песню, повторяют.

Под музыку танцуют, подпевают.

Глагол-связку надо поставить на первое место: Is it red?

Задают вопросы учителю.

Is it green? Is it white? …

Отрабатывают общий вопрос и краткие ответы в парах.

Раскрашивают шары.

На доске предложен ключ, взаимопроверка, взаимооценка.

Ответы детей, самооценивание.


Присоединяйтесь!

Стоимость свидетельства и сертификата - 80 руб. Подробнее...

Документы для Вашего портфолио:

По теме:
методические разработки, презентации и конспекты уроков

Коррекция связной письменной речи на уроках чтения в старших классах коррекционной школы VIII вида.

В статье отражены характеристика психофизического состояния учащихся с нарушением интеллекта, особенности развития связн...

Презентация "Древнерусская культура"

Презентация к уроку - http://ifolder.ru/22123979...

Презентация "Серебряный век Русской культуры"

Презентация к уроку - http://ifolder.ru/22123735...

Презентация "Первые киевские князья"

Презентация к уроку...

Презентация "Культура Западной Европы в 11-15 вв."

Презентация к уроку - http://ifolder.ru/22123410...

Презентация "Как стать успешным"

Презентация к классному часу...

Гражданином быть обязан

Разработка деловой игры...

День Конституции

Сценарий праздника...

Как стать успешным

Готовый сценарий классного часа...

Формирование ключевых компетенций

Итоговая квалификационная работа слушательницы курсов повышения квалификации учителей истории и об...

Просмотров: 2185 | Добавил: untret | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Поиск

Календарь
«  Июль 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz


  • Copyright MyCorp © 2024Бесплатный конструктор сайтов - uCoz